דצמבר 2011

"כָּמָה יַלֶלִי לִיוֹת"

ספר שירי "כמה יללי ליות" (כמה יעלה לי להיות), יצא לאור בימים אלה בהוצאת "גוונים". הספר אוצר פכים קטנים של שירה, המתבוננת בקיים באשר הוא.
על הספר


ברוכים הבאים לאתר!

האתר מבקש להציג לציבור הרחב את פסיכולוגיית העצמי ואת הגישה הטיפולית הנגזרת ממנה מחד, ולהעמיק את ההכרות של אנשי המקצוע עימה, מאידך. בתקווה שמשהו מרוח פסיכולוגיית העצמי יצליח להישמר גם במילים הכתובות וביניהן .
דפנה הומינר, מאי 2009

הנכם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עידכונים על הנעשה באתר



 24/7/11 האתר עבר עיצוב מחודש  מתוך רצון  להנעים את חווית הגלישה ולאפשר התמצאות קלה ומהירה יותר בתכנים המצויים בו,.

13/8/11:
על התעוררותה של אידאולוגיה א- פוליטית בחברה הישראלית-הרהורים על אוהלים ואידאליזציה ברוח פסיכולוגיית העצמי.
קיראו :

על אוהלים ואידאלים



להצטרפות אנא הקלד/י את כתובת הדואר האלקטרוני שברשותך:
 שלח
 

קורות חיים מקצועיים


קורות חיים מקצועיים ותחומי עניין

אחת ההשתמעויות הנגזרות מרוחה של פסיכולוגיית העצמי היא שמהותו של כל אדם, לעולם מצוייה מעבר לקורות חייו הפורמליים , ובודאי שלא ניתן להכירו במידה מספקת רק על פי הביוגרפיה האישית ו/או המקצועית שלו. ובכל זאת , פטור בלא כלום אי אפשר:

שמי דפנה הומינר, ואני פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה מוסמכת בפסיכותרפיה.

מטפלת (במבוגרים נוער וילדים) ומדריכה בקליניקה פרטית ברמת חן. מלמדת פסיכותרפיה קוהוטיאנית במסגרת התוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב. מנחה קבוצות לימוד והדרכה פרטיות לאנשי מקצוע ומלמדת קורסים והשתלמויות במסגרות ציבוריות שונות לפסיכולוגים ואנשי בריאות הנפש. 
 
בשנת 86, סיימתי את לימודי התואר הראשון והשני בפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת תל אביב , ואת התמחותי הקלינית עשיתי במשך ארבע השנים שאחר כך , בטיפול במבוגרים ילדים ונוער במרכזים ממשלתיים ועירוניים לבריאות הנפש.

במהלך שנות ה-90, למדתי בתוכנית התלת שנתית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב ,טיפלתי בקליניקה פרטית ברמת חן והדרכתי מטפלים במכון טריאסט שריג לפסיכותרפיה בתל אביב. במכון זה, עברתי את הכשרתי הפורמלית כמדריכה מוסמכת לפסיכותרפיה .
 

בשנים 2001-2004 למדתי בתוכנית הלימודים התלת שנתית (כיום הפכה לתוכנית ארבע-שנתית) של פסיכולוגיית העצמי לבוגרי תוכנית היסוד בפסיכותרפיה.

לימודים אלה, היוו מנוף אדיר מבחינתי, להכרות עם עשייה מרתקת ויצירתית, אשר משלבת רמת מקצועית גבוהה ואידאולוגיה אתית גם יחד. המעבר התיאורטי שעשיתי, עת למדתי להכיר מקרוב את פסיכולוגיית העצמי, היווה נקודת מפנה קריטית בחיי האישיים והמקצועיים גם יחד.

באמצעות הכרותי הקרובה והמעשירה עם מוריי ומדריכיי בתוכנית זו, חברתי לאיגוד הישראלי לפסיכולוגיית העצמי והשתלבתי בפעילויותיו. כיום אני משמשת חברה בועדת ההוראה של האיגוד המפעילה את תוכנית הלימודים, ונמנית עם מנהלי האתר שלו מזה למעלה משלוש שנים :www.selfpsychology.org.il

החל משנת 2007, אני נמנית עם סגל המורים והמדריכים בתוכנית הלימודים הארבע שנתית של אוניברסיטת תל אביב ושל האיגוד הישראלי לפסיכולוגיית העצמי.

אני משתייכת למסגרת מקצועית קבועה במסגרתה אנו עוסקים בלמידה וחקירה פסיכואנליטית תיאורטית ופרקטית. קבוצה זו של אנשי מקצוע בכירים, עוסקת חלק גדול מהזמן באינטרדיסציפלינריות, דהיינו בחיפוש אחרי תחומי חשיבה מקבילים, שאופיים מצוי בהלימה עם רוח פסיכולוגיית העצמי.

אחד מעולמות תוכן אלה ,הינו הבודהיזם והתירגול המדיטטיבי הנגזר ממנו, אליהם התוודעתי במהלך העשור האחרון באופנים שונים. המפגש המשולב בין פסיכולוגיית העצמי והבודהיזם ,העשיר במידה רבה מאד את עולמי האישי והמקצועי, ומצא ביטוי בעשייתי הקלינית. 

הכתיבה היא תחום נוסף של הוויה היקר לליבי ,ובעשור האחרון קיבל מקום מרכזי בחיי. כתיבתי התיאורטית קלינית מקבלת השראה קבועה מעולמות תרבותיים מקבילים כמו הספרות והפילוסופיה .רוחה האחדותית של פסיכולוגיית העצמי ,מאפשרת לי חיבור טבעי ופשוט יותר בין העיסוק בנפש מנקודת המבט הפסיכותרפויטית לבין העיסוק בה במימד הספרותי -שירי.

הווית האינטרנט הינה נושא בו עסקתי באופן אינטנסיבי מאד במשך מספר שנים. בשנת 2000 גיליתי את העולם הוירטואלי ,והשפעתו עליי היתה חזקה ומשמעותית-  נחרדתי והוקסמתי בו זמנית, כשהבנתי שאין מדובר בעוד אמצעי תקשורת אלא במהפך תרבותי ואולי גם נפשי.

עד מהרה מצאתי עצמי מנהלת פורום פסיכולוגיה באחד הפורטלים הגדולים ברשת, ושרוייה באופן אינטנסיבי ביותר בדינמיקה האינטרנטית על הבטיה השונים. במשך 5 שנים ניהלתי פורום פתוח, והתנסיתי במורכבויות שונות ,אשר תרמו במידה רבה לבחירתי בתיאוריה הקוהוטיאנית כמעין "תיאוריית על" שאינה נזקקת יתר על המידה לנוסחאות טיפוליות מבניות ולפיכך איפשרה לי נוכחות פסיכולוגית ברורה וטיפולית, גם בעולם חסר הגבולות והסטינג של הרשת. 

את חוויותיי והשגותיי כתבתי בהרחבה בהרצאות ומאמרים בנושא, כחלק מחברותי המרתקת בפורום אנשי מקצוע ברשת - קבוצת מטפלים שכולם "משוגעים לדבר" אשר קמה בשנת 2004 ובמשך מספר שנים ניסתה לפעול על מנת להנכיח תרבות אינטרנטית אחרת, המושתתת על הבנת עומק של המורכבות הנפשית שהעולם הוירטואלי מציע  לגולשיו, בעיקר לצעירים שבהם, מתוך ניסיון לנסח התנהלות אתית שתהא תקפה בשדה החדש הזה של תקשורת בינאישית.

נושא זה,יחד עם נושאים תרבותיים וחברתיים דומים, ממשיך להעסיק אותי. בעיני, פסיכותרפיה ברוח קוהטיאנית הינה משהו המצוי מעבר לטיפול בנפשו של היחיד, ובסופו של דבר , באמצעות האידאליזציה, היא נוגעת גם בשאלת הערכים ובמהותו של החיבור אל העולם בו אנו חיים.

שאלת הניכור בעידן הנוכחי , תחושת התלישות של חלק הולך וגדל מקרב בני הנוער והחיפוש אחרי פתרונות רוחניים המצויים כביכול בצד המזרחי של הגלובוס, כל אלה נושאים המצויים במחשבותיי ובעשייתי הקלינית גם יחד. פסיכולוגיית העצמי מלווה אותי כזולתעצמי נאמן לאורך חיפושי דרך אלה. 

 

לייבסיטי - בניית אתרים