דצמבר 2011

"כָּמָה יַלֶלִי לִיוֹת"

ספר שירי "כמה יללי ליות" (כמה יעלה לי להיות), יצא לאור בימים אלה בהוצאת "גוונים". הספר אוצר פכים קטנים של שירה, המתבוננת בקיים באשר הוא.
על הספר


ברוכים הבאים לאתר!

האתר מבקש להציג לציבור הרחב את פסיכולוגיית העצמי ואת הגישה הטיפולית הנגזרת ממנה מחד, ולהעמיק את ההכרות של אנשי המקצוע עימה, מאידך. בתקווה שמשהו מרוח פסיכולוגיית העצמי יצליח להישמר גם במילים הכתובות וביניהן .
דפנה הומינר, מאי 2009

הנכם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עידכונים על הנעשה באתר



 24/7/11 האתר עבר עיצוב מחודש  מתוך רצון  להנעים את חווית הגלישה ולאפשר התמצאות קלה ומהירה יותר בתכנים המצויים בו,.

13/8/11:
על התעוררותה של אידאולוגיה א- פוליטית בחברה הישראלית-הרהורים על אוהלים ואידאליזציה ברוח פסיכולוגיית העצמי.
קיראו :

על אוהלים ואידאלים



להצטרפות אנא הקלד/י את כתובת הדואר האלקטרוני שברשותך:
 שלח
 

שאלות ותשובות

בדפים המצ"ב מצויות תשובותיי לשאלות שנאספו ונערכו מחדש מתוך פורומים שניהלתי בעבר ובהווה, ושאלות המבקרים באתר זה.
הנכם מוזמנים לשלוח שאלות רלוונטיות בנושאי טיפול בכלל וטיפול ברוח פסיכולוגיית העצמי בפרט, שאלות בעלות עניין לכלל, יתפרסמו כאן בעילום שם יחד עם התשובות אליהן.

שאלות נוספות ניתן לשלוח באמצעות טופס צור קשר.

 
איך בוחרים פסיכולוג?

כמו בכל נושא חשוב אחר, כדאי להקדיש זמן וסבלנות לתהליך החיפוש של מטפל מתאים לך. ראשית, כדאי לשאול אנשים שמבינים בנושא ו/או בעלי ניסיון בטיפול פסיכולוגי.
מהי פסיכואנליזה?

הפסיכואנליזה הינה תיאוריה שהומשגה על ידי הרופא היהודי וינאי זיגמונד פרויד לפני כמאה שנה. התיאוריה נבנתה באופן דומה לתיאוריות מדעיות אחרות שרווחו באותו זמן.
מה בין התיאוריות השונות?

אנסה לסקור "על קצה המזלג" את הזרמים והתיאורטיקנים השונים בתוך התיאוריה הפסיכואנליטית: הראשון הוא כמובן פרויד, הוגה התיאוריה אשר במרכזה מונח הדחף המיני.
מהם מקורות התוקפנות?

שאלת התוקפנות היא שאלה רבה ורחבה. אסקור בקצרה את התגלגלות המושג, וראשית, ניצור לנו מעין מילון של מילים שאינן בהכרח נרדפות.
על בושה וביישנות

במושגי פסיכולוגית העצמי, הבושה היא רגש המופיע במקום בו מבטו המיטיב והמתפעל של הזולתעצמי היה אמור להחזיק את העצמי הגאה, ובמקום זאת- כשל.
ההבדל בין אהבה והתאהבות?

בקצה האחד, קולה של הרציונליות, של השפיות, של המחוייבות המפוכחת והאחראית ובקצה האחר הערפל הרומנטי, "שגעון האהבה", הכמיהה הלא מוסברת שאינה ניתנת לפיענוח.
אהבה בתפיסה הפסיכואנליטית

התאורטיקנים הפסיכולוגים שונים מאד זה מזה בתפיסתם את מושג האהבה. אסקור בחטף את גילגול המושג הזה בהסטוריה של הפסיכואנליזה.
האם התאהבות היא אשלייה?

בעיקרון, התאהבות נחשבה ועדיין נחשבת בזרמים הפסיכואנליטיים הקלאסיים לביטוי ינקותי של המשאלה הקדומה להתמזג עם אובייקט האהבה הראשוני המופנם.
תשובות לאנשי מקצוע

שאלות ותשובות בנושאים ספציפיים הרלוונטיים למטפלים העוסקים בפרקטיקה של פסיכולוגיית העצמי.

 

לייבסיטי - בניית אתרים